dimarts, 5 d’abril del 2016

FORMACIÓ PERMANENT

Pel nostre equip la formació permanent és el motor d'aprenentatge i motivació per seguir millorant i avançant en el camí d'educar.



Gino Ferri afirma que bona part de l’èxit educatiu passa per la motivació per aprendre amb contextos vius i construir realitats riques, que explorin a fons la seva capacitat d’imaginació i que els ajudin, en definitiva, a aprendre a aprendre.
A tot plegat també hi pot contribuir la configuració de l’espai de l’aula. Deixem de pensar en taules i cadires i creem espais diàfans, polivalents, en què hi pugui haver grups fent coses diferents al mateix temps. Deixa clar que cada escola té tot el dret a definir quina és la finalitat del seu projecte educatiu i la manera d’arribar-hi. El que proposa és que, per fer-ho, també es plantegi com respectar la identitat i subjectivitat de cada infant.

L'espai com a element educatiu a càrrec de Paola Soggia, Mestra i atelierista. Formadora del grup de formadors d'Educació Infantil del CIFE. En aquesta formació es busca promoure una mirada diferent dels espais de l’escola per arribar a trobar aquest tercer educador que pot arribar a ser i es fa des d'una mirada que s’endinsa en el tipus d’espais i d’estètica que tenen les escoles de Reggio Emilia, gran referent.


II Jornades educatives de Créixer junts de Barcelona. "L'Art d'acompanyar" a càrrec d'Eszter Mózes, psicòloga clínica, directora i responsable de formació de la Fundació Lóczy per als infants i Gabriella Bakos cuidadora de l'escola infantil Emmi Pikler a Budapest. On s'exposa com una presència atenta i discreta ajuda a la construcció del jo i a la relació amb els altres.


Xerrada sobre el control dels esfínters a càrrec de Montse Camps, formada a l'Institut Pikler. Ens va explicar que aquest control és un procés evolutiu i que per tant, és l'infant qui determina el moment, deixant de banda les bones intencions de les famílies: "aprofitant que faig vacances li treure els bolquers o bé ara que ve el bon temps..."


El passat 23 de febrer tot l'equip va assistir a la xerrada sota el títol "Les emocions del professorat" a càrrec d'Eva Bach. D'educació emocional ja fa temps que se'n parla a les escoles pèro potser cal fer-ne una reflexió més profunda a com es treballa, ja que no es tracta de disposar de "kits emocionals" sinó que és una filosofia de vida


Durant un parell de sessions hem tingut el privilegi de realitzar tot l'equip una formació sobre programar i avaluar a la llar d'infants a càrrec de Jennifer Silvente. Us animem a seguir el seu blog veure, pensar i sentir, ue segur que no us deixarà indiferents. http://veurepensarisentir.blogspot.com.es/
Per Setmana Santa, del 20 al 23 de març, mentre uns feien el sorral altres estàvem en un grup d'estudi a REGGIO EMILIA, nord d'Itàlia.
La filosofia de REGGIO EMILIA és una experiència educativa que neix el 1945 al nord d'Itàlia, a una ciutat anomenada Reggio Emilia i és reconeguda mundialment com una de les millors propostes educatives per a la primera infància. És per això, que la llar d'infants Patufet ha volgut assistir-hi amb l'objectiu de conèixer el projecte educatiu i cultural de la municipalitat i poder visitar algunes escoles per tal d'enriquir-se al dia a dia a la nostra llar.



Dissabte 5 de març vam visitar les tres escoles bressols municipals de Vic. Aquestes escoles assumeixen com a propi el caràcter plenament educatiu del primer cicle d’educació infantil, de 0 a 3 anys, i estableixen com a prioritat el benestar físic i psicològic de l’infant per garantir el seu desenvolupament personal i social. 
Promouen un context educatiu acollidor, amb valors, inclusiu, obert a la diversitat i flexible. Les escoles han adoptat una metodologia que promou la curiositat, les ganes de descobrir, d’experimentar, de manipular i de comunicar-se.








 Emoticón wink


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada