dimecres, 2 de desembre de 2015

FORMACIÓ PERMANENT

Pel nostre equip la formació permanent és el motor d'aprenentatge i motivació per seguir millorant i avançant en el camí d'educar.
  

Xerrada sobre el control dels esfínters a càrrec de Montse Camps, formada a l'Institut Pikler. Ens va explicar que aquest control és un procés evolutiu i que per tant, és l'infant qui determina el moment, deixant de banda les bones intencions de les famílies:"aprofitant que faig vacances li treure els bolquers o bé ara que ve el bon temps..."






Gino Ferri afirma que bona part de l’èxit educatiu passa per la motivació per aprendre amb contextos vius i construir realitats riques, que explorin a fons la seva capacitat d’imaginació i que els ajudin, en definitiva, a aprendre a aprendre.
A tot plegat també hi pot contribuir la configuració de l’espai de l’aula. Deixem de pensar en taules i cadires i creem espais diàfans, polivalents, en què hi pugui haver grups fent coses diferents al mateix temps. Deixa clar que cada escola té tot el dret a definir quina és la finalitat del seu projecte educatiu i la manera d’arribar-hi. El que proposa és que, per fer-ho, també es plantegi com respectar la identitat i subjectivitat de cada infant.


 II Jornades educatives de Créixer junts de Barcelona. "L'Art d'acompanyar" a càrrec d'Eszter Mózes, psicòloga clínica, directora i responsable de formació de la Fundació Lóczy per als infants i Gabriella Bakos Cuidadora de l'escola infantil Emmi Pikler a Budapest. On s'exposa com una presència atenta i discreta ajuda a la construcció del jo i a la relació amb els altres.

Curs sobre: "L'espai com a element educatiu" a càrrec de Paola Soggia, Mestra i atelierista. Formadora del grup de formadors d'Educació Infantil del CIFE. En aquesta formació es busca promoure una mirada diferent dels espais de l’escola per arribar a trobar aquest tercer educador que pot arribar a ser i es fa des d'una mirada que s’endinsa en el tipus d’espais i d’estètica que tenen les escoles de Reggio Emilia, gran referent


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada